Meet YP: Jovan Vujović, Account Planner, Direct Media

Šta su najveći izazovi, šta nas pokreće u poslu i kako izgleda budućnost naše struke? Na ova i mnoga druga pitanja, odgovore nam je dao naš član Jovan Vujović

YP: Otkud ti u svetu marketinških komunikacija?
Jovan: Još za vreme studija bavio sam se rešavanjem studija slučaja kompanija iz raznih industrija. Oduvek me je zanimao strateški menadžment, sagledavanje šire slike, analiza svih faktora kako bismo našli rešenje za dati problem. Danas, da bi se uspešno bavili marketinškim komunikacijama potrebno je da koristimo informacije i znanja iz nekoliko oblasti, kao što su ekonomija, organizacija, kultura, psihologija, IT-a… i to je ono što me inspiriše.

YP: Šta je za tebe najveći izazov u poslu?
Jovan: Pronaći i iskoristiti nove prilike za rast. To može biti rast klijentovog biznisa, rast moje kompanije, rast na ličnom polju edukacije i razvoja kompetencija.
Takođe, mislim da je u današnjem brzom okruženju konzistentnost jako bitna. Svako bi trebalo da postavi sebi svoj nivo izvrsnosti, ispod kog ne ide.

YP: Šta te pokreće?
Jovan: Raznovrsnost, stalno učenje i kreativni nemir. Ovaj posao mi je omogućio da blisko sarađujem i upoznam razne kompanije i organizacione kulture. Male i velike, domaće i strane – od FMCG industrije, preko finansijskog sektora, retail lanaca, do mode i farmacije.
A da biste igrali u „prvoj ligi“, neophodno je konstantno učiti, pratiti trendove, istraživati nova ponašanja potrošača. Marketing je takav, ako ostaneš u mestu – ispadaš.

YP: Koliko se rad u agenciji promenio od početka tvoje karijere?
Jovan: Opseg rada agencija se dosta proširio. Nije više dovoljno samo poznavati klijentov brend. Danas moramo da zađemo još dublje u biznis model i da upoznamo sve njegove celine.
Medijske agencije poslednjih godina dobijaju nagrade za radove koji su nekada bili rezervisani samo za kreativne agencije. Ta granica je izbledela ili je više ni nema.

YP: Kako vidiš našu industriju u narednim godinama? Da li očekuješ velike promene?
Jovan Vujović - AlgoritamJovan: Jedan ovakav algoritam će tražiti najbrži i najjeftiniji put vaše poruke do nekog ko će najverovatnije i izvršiti kupovinu vašeg proizvoda/usluge. A sve to u realnom vremenu, optimizujući sadržaj poruke i vreme kada je dostavljena, da budu relevantni i odgovarajući za primaoca.
Automatizacija i mašinsko učenje nam kucaju na vrata. Svedoci smo da sve više Vlada uvodi pilot projekte osnovnog dohotka.
Mi smo savremenici velikih promena u odnosu „podaci kažu“ vs. „imam osećaj“. Ali ne treba očajavati. Mislim da će kreativna interpretacija podataka uvek biti bitna i nezamenljiva. Zanimljivo je predviđanje da će u narednim godinama CMO u kompaniji trošiti više novca na IT nego CIO.

YP: Učestvovao si u projektu AcademIAA, kako bi opisao to iskustvo? Šta je na tebe ostavilo najveći utisak?
Jovan: Ja bih rekao da je AcademIAA najkompletniji program neformalnog obrazovanja koji je domaće tržište komunikacija videlo. Da bih sve te predavače čuo i pohađao takve radionice, verovatno bih morao da idem 5 godina redovno po svim regionalnim festivalima. Najveći utisak mi je taj da su najveći i najuspešniji stručnjaci zapravo jako jednostavni ljudi.

YP: Šta za tebe predstavlja članstvo u IAA? Koji bi bio tvoj savet za mlade članove, ljude koji su na početku svojih karijera?
Jovan: Članstvo u IAA mi je omogućilo da upoznam interesantne ljude, steknem širu sliku o celoj industriji, budem stalno u toku sa relevantnim informacijama i dešavanjima u branši.
Mlade članove bih savetovao da uzmu stvar u svoje ruke. Ogromna količina znanja, iskustava i kontakata vam je na raspolaganju, zgrabite priliku.