Vodič za pitcheve

Nakon održavanja panela posvećenog regulisanju pitcheva u Srbiji (2. jun, Crowne Plaza) i postignutog konsenzusa o potrebi da IAA Srbija napiše Vodič za pitcheve, po uzoru na razvijena tržišta, Upravni odbor Asocijacije je formirao Radnu grupu koja radi na Predlogu vodiča. Kao reper, RG koristi IAA dokumenta (Best-practice for the pitch process), odnosno EACA-WFA Best-Practice (European Association of Communications Agencies and World Federation of Advertisers). Upravi odbor će Predlog dokumenta dobiti do kraja jula i biće u prilici da dostavio komentare na isti do 15. septembra. Nakon toga Predlog vodiča će biti dostavljen svim članovima IAA Srbija na razmatranje (javna rasprava) do kraja oktobra. Članstvo će biti redovno obaveštavano o svim aktivnostima u okviru ovog projekta.

Vesti

03
Jul

Vodič za pitcheve

Nakon održavanja panela posvećenog regulisanju pitcheva u Srbiji (2. jun, Crowne Plaza) i postignutog konsenzusa o potrebi da IAA Srbija napiše Vodič za pitcheve, po uzoru na razvijena tržišta, Upravni odbor Asocijacije je formirao Radnu grupu koja radi na Predlogu vodiča. Kao reper, RG koristi IAA dokumenta (Best-practice for the pitch process), odnosno EACA-WFA Best-Practice (European Association of Communications Agencies and World Federation of Advertisers). Upravi odbor će Predlog dokumenta dobiti do kraja jula i biće u prilici da dostavio komentare na isti do 15. septembra. Nakon toga Predlog vodiča će biti dostavljen svim članovima IAA Srbija na razmatranje (javna rasprava) do kraja oktobra. Članstvo će biti redovno obaveštavano o svim aktivnostima u okviru ovog projekta.

03
Jul

Podrška Institutu za istoriju oglašavanja

Upravni odbor IAA Srbija je na poslednjem sastanku doneo odluku da podrži aktivnosti Instituta za istoriju oglašavanja, čiji je osnivač Vladimir Čeh (počasni član Asocijacije). Institut je osnovan sa ciljem da istražuje i afirmiše istoriju i razvoj oglašavanja, odnosno integrisanih marketinških komunikacija, njihovog uticaja na kulturu življenja i njihovu promociju. Institut prikuplja, čuva, stručno obrađuje i prikazuje javnosti oglasna sredstva kao što su plakati, novinski i magazinski oglasi, radio i TV poruke, itd. Prva izložba, “Od lovljenog do lovca-Tito na plakatu”,  koju je priredio predstavljala je deo obeležavanja godišnjice UEPS-a u decembru 2013. godine u Domu omladine. Planirano je da se krajem ove godine, uz podršku Ministarstva za kulturu i informisanje, povodom obeležavanja sto godina od početka Prvog svetskog rata, organizuje izložba “Rat i plakat”.

10
Jun

Potreban je vodič za pitcheve

IAA Srbija je 9. juna u Hotelu Crowne Plaza organizovala panel-diskusiju, čiji je cilj bilo otvaranje teme procedura organizovanja pitcheva u Srbiji. Događaj je realizovan kroz diskusiju u dva segmenta – kreativni i medijski pitchevi. Veliki broj panelista – predstavnika renomiranih kompanija, agencija i medija, više od 80 učesnika i konstruktivna diskusija najavljuju promene u sferi organizovanja pitcheva, pre svega imajući u vidu zajedničku ocenu diskutanata da je Vodič za pitcheve Srbiji definitivno potreban. Skup je otvorio Miloš Smić, predsednik IAA, rečima da je panel organizovan sa ciljem da se napravi prvi korak u podizanju standarda kada je organizovanje pitcheva u pitanju.

Učesnici panela o kreativnim pitchevima bili su: Aleksandar Poznanić (Jaffa), Anđelko Trpković (MMS Communications), Marin Šimurina (Grey Worldwide), Olivera Perković (McCann), Tanja Petrović (Coca-Cola). U ulozi moderatora bio je Milan Slavinski (Nadji.info). Panelisti su se složili da bi propisivanje standarda, u vidu Vodiča o pitchevima, ali i njegova primena, svakako predstavljali kvalitativni iskorak za čitavu struku. Oni su se složili po mnogim pitanjima, kao što su ograničenje broja agencija na pitchevima, uvođenje transparentnosti, “razumnog trajanja pitcha kao procesa”, naknade za izlazak na pitch, itd. Budući da ovakvi vodiči postoje u velikom broju država širom sveta, odnosno da se oslanjaju na jedinstveni Vodič EACA/WFA (European Association Communications Agencies I World Federation Advertisers), učesnici su se složili da sastavljanje jednog ovakvog dokumenta neće predstavljati problem za struku. IAA će tokom juna raditi na Predlogu vodiča za pitcheve, koji će se zatim naći pred članovima Asocijacije, odnosno širom stručnom javnošću.

            Medijski pitchevi bili su tema drugog panela na kojem su govorili: Darko Lukić (Universal Media), Ivan Blaće (Nestle), Jovan Stojanović (Direct Media), Marija Karan (Prva TV), Marin Šimurina (Grey Worldwide). Razgovor je moderirao Stefan Ivanović (Expo Plus Innovative Branding). Panelisti su se složili da je potrebno doći do minimum konsenzusa, jer su pravila igre svima potrebna. Ipak, put kojim bi se stiglo do uređenosti u ovoj oblasti podrazumeva, kako je rečeno, zajednički nastup medijskih agencija (Kroz sopstveno udruženje),odnosno formiranje JIC-a (Joint Industry Committee).

02
Jun

Pitchevi u Srbiji

IAA 9. juna u Hotelu Crowne Plaza organizuje panel-diskusiju čija će tema biti pitchevi – njihovo organizovanje, dosadašnja praksa, izazovi, modeli, efikasnost, iskustva drugih zemalja. Budući da se radi o temi koja je važna za sve one koji se u Srbiji bave marketinškim komunikacijama i da je mnogo kolega – članova IAA, u više navrata pozivalo Asocijaciju da se pozabavi ovom temom, odlučili smo se za panel na kojem će učestvovati jedanaestoro predstavnika struke iz redova oglašivača, agencija i medija.Predviđeno je da događaj bude podeljen u dva dela/teme: kreativni i media pitchevi. Učesnici su: Aleksandar Poznanić (Jaffa), Anđelko Trpković (Leo Burnett), Marin Šimurina (Grey Worldwide), Olivera Perković (McCann), Tanja Petrović (Coca-Cola). Media pitchevi biće tema o kojoj će govoriti: Darko Lukić (Universal Media), Ivan Blaće (Nestle), Jovan Stojanović (Direct Media), Marija Karan (Prva TV), Marin Šimurina (Grey Worldwide). Milan Slavinski i Stefan Ivanović biće u ulozi moderatora. Za prisustvo na panelu potrebna je registracija.

Događaji

Golden Drum 2014

Ovogodišnji Golden Drum festival održava se od 7. do 10. oktobra u Portorožu (Slovenija). Kao i ranijih godina, učesnici festivala biće u prilici da, pored takmičarskog dela, prate brojna predavanja regionalnih i svetskih stručnjaka u oblasti komunikacija. Više informacija o samom festivalu dostupno je na http://www.goldendrum.com/ Za članove IAA Srbija obezbeđen je popust na cenu kotizacijau visini od 10%. Svi zainteresovani mogu da se jave na: jelena.ivanovic@iaa.rs

Komunikacija na (s)ceni

Društvo Srbije za odnose s javnošću (DSOJ) organizuje 7. i 8. novembra u Zvezdara Teatru u Beogradu, šestu međunarodnu konferenciju pod nazivom „Komunikacija na (s)ceni”. Za sve članove IAA Srbije obezbeđen je popust na cene kotizacija u visini od 10%. Potrebno je prilikom prijavljivanja napomenuti da ste član IAA. Prema rečima organizatora, cilj ovogodišnje konferencije PRilika jeste da ponudi odgovore na goruća pitanja iz struke, kako se uspešno suočiti sa promenama i ići u korak sa trendovima. Na ovogodišnjoj konferenciji, DSOJ će ugostiti renomirane predavače iz Evrope, Srbije i regiona, a između ostalih i tri vodeća međunarodna komunikaciona stručnjaka – Džeremija Galbraita, globalnog direktora za strateško komuniciranje i generalnog direktora Burson-Marsteller mreže za Evropu, Bliski Istok i Afriku; Pola Holmsa, osnivača i CEO, Holmes Report & SABRE awards, kao i Donalda Stila, međunarodnog stručnjaka za krizne komunikacije i bivšeg glavnog savetnika za komunikacije u BBC-u. Pored njih, na PRilici učesnici će moći da čuju i neke od uspešnih regionalnih i domaćih stručnjaka u oblasti komunikacija poput Damira Juga, dekana Bernays škole za komunikacijski menadžment i člana uprave agencije Milenijum PR iz Hrvatske i Miše Lukića, predsednika Publicis Grupe iz Srbije.

Više informacija o konferenciji i predavačima pronađite na sajtu DSOJ.

 

SEMPL 2014

Konferencija namenjena prezentaciji aktuelnih medijskih trendova u jadranskom regionu, odnosno analizi strane i domaće dobre prakse – SEMPL, održavaće se 27. i 28. novembra u Portorožu. Namenjen je svima koji rade u medijima, sa medijima ili za medije i svima onima koji kreiraju medijske trendove i ponašaju se u skladu sa njima.Organizator – Media Pool, najavljuje dolazak velikih imena iz sveta medijskih komunikacija kao što su: Daniel Levine (The Avant-Garde Institute), Ralph Van Dijk (Eardrum), Patric Galvin (Publicis) i drugi. Nedavno su objavljena i sva imena devetočlanog žirija koji će dodeliti nagradu Sempler za najbolju medijsku strategiju u regionu. Na listi članova žirija, između ostalih stručnjaka iz cele regije, su i Ivan Stanković (COMMUNIS DDB) i Aleksandar Poznanić (JAFFA CRVENKA). Za članove IAA Srbija obezbeđeno je 10% popusta na cenu kotizacije. Više informacija o samoj konferenciji možete pogledati na http://www.sempl.si/en/