Vodič za pitcheve

Nakon održavanja panela posvećenog regulisanju pitcheva u Srbiji (2. jun, Crowne Plaza) i postignutog konsenzusa o potrebi da IAA Srbija napiše Vodič za pitcheve, po uzoru na razvijena tržišta, Upravni odbor Asocijacije je formirao Radnu grupu koja radi na Predlogu vodiča. Kao reper, RG koristi IAA dokumenta (Best-practice for the pitch process), odnosno EACA-WFA Best-Practice (European Association of Communications Agencies and World Federation of Advertisers). Upravi odbor će Predlog dokumenta dobiti do kraja jula i biće u prilici da dostavio komentare na isti do 15. septembra. Nakon toga Predlog vodiča će biti dostavljen svim članovima IAA Srbija na razmatranje (javna rasprava) do kraja oktobra. Članstvo će biti redovno obaveštavano o svim aktivnostima u okviru ovog projekta.

Vesti

03
Jul

Vodič za pitcheve

Nakon održavanja panela posvećenog regulisanju pitcheva u Srbiji (2. jun, Crowne Plaza) i postignutog konsenzusa o potrebi da IAA Srbija napiše Vodič za pitcheve, po uzoru na razvijena tržišta, Upravni odbor Asocijacije je formirao Radnu grupu koja radi na Predlogu vodiča. Kao reper, RG koristi IAA dokumenta (Best-practice for the pitch process), odnosno EACA-WFA Best-Practice (European Association of Communications Agencies and World Federation of Advertisers). Upravi odbor će Predlog dokumenta dobiti do kraja jula i biće u prilici da dostavio komentare na isti do 15. septembra. Nakon toga Predlog vodiča će biti dostavljen svim članovima IAA Srbija na razmatranje (javna rasprava) do kraja oktobra. Članstvo će biti redovno obaveštavano o svim aktivnostima u okviru ovog projekta.

03
Jul

Podrška Institutu za istoriju oglašavanja

Upravni odbor IAA Srbija je na poslednjem sastanku doneo odluku da podrži aktivnosti Instituta za istoriju oglašavanja, čiji je osnivač Vladimir Čeh (počasni član Asocijacije). Institut je osnovan sa ciljem da istražuje i afirmiše istoriju i razvoj oglašavanja, odnosno integrisanih marketinških komunikacija, njihovog uticaja na kulturu življenja i njihovu promociju. Institut prikuplja, čuva, stručno obrađuje i prikazuje javnosti oglasna sredstva kao što su plakati, novinski i magazinski oglasi, radio i TV poruke, itd. Prva izložba, “Od lovljenog do lovca-Tito na plakatu”,  koju je priredio predstavljala je deo obeležavanja godišnjice UEPS-a u decembru 2013. godine u Domu omladine. Planirano je da se krajem ove godine, uz podršku Ministarstva za kulturu i informisanje, povodom obeležavanja sto godina od početka Prvog svetskog rata, organizuje izložba “Rat i plakat”.

10
Jun

Potreban je vodič za pitcheve

IAA Srbija je 9. juna u Hotelu Crowne Plaza organizovala panel-diskusiju, čiji je cilj bilo otvaranje teme procedura organizovanja pitcheva u Srbiji. Događaj je realizovan kroz diskusiju u dva segmenta – kreativni i medijski pitchevi. Veliki broj panelista – predstavnika renomiranih kompanija, agencija i medija, više od 80 učesnika i konstruktivna diskusija najavljuju promene u sferi organizovanja pitcheva, pre svega imajući u vidu zajedničku ocenu diskutanata da je Vodič za pitcheve Srbiji definitivno potreban. Skup je otvorio Miloš Smić, predsednik IAA, rečima da je panel organizovan sa ciljem da se napravi prvi korak u podizanju standarda kada je organizovanje pitcheva u pitanju.

Učesnici panela o kreativnim pitchevima bili su: Aleksandar Poznanić (Jaffa), Anđelko Trpković (MMS Communications), Marin Šimurina (Grey Worldwide), Olivera Perković (McCann), Tanja Petrović (Coca-Cola). U ulozi moderatora bio je Milan Slavinski (Nadji.info). Panelisti su se složili da bi propisivanje standarda, u vidu Vodiča o pitchevima, ali i njegova primena, svakako predstavljali kvalitativni iskorak za čitavu struku. Oni su se složili po mnogim pitanjima, kao što su ograničenje broja agencija na pitchevima, uvođenje transparentnosti, “razumnog trajanja pitcha kao procesa”, naknade za izlazak na pitch, itd. Budući da ovakvi vodiči postoje u velikom broju država širom sveta, odnosno da se oslanjaju na jedinstveni Vodič EACA/WFA (European Association Communications Agencies I World Federation Advertisers), učesnici su se složili da sastavljanje jednog ovakvog dokumenta neće predstavljati problem za struku. IAA će tokom juna raditi na Predlogu vodiča za pitcheve, koji će se zatim naći pred članovima Asocijacije, odnosno širom stručnom javnošću.

            Medijski pitchevi bili su tema drugog panela na kojem su govorili: Darko Lukić (Universal Media), Ivan Blaće (Nestle), Jovan Stojanović (Direct Media), Marija Karan (Prva TV), Marin Šimurina (Grey Worldwide). Razgovor je moderirao Stefan Ivanović (Expo Plus Innovative Branding). Panelisti su se složili da je potrebno doći do minimum konsenzusa, jer su pravila igre svima potrebna. Ipak, put kojim bi se stiglo do uređenosti u ovoj oblasti podrazumeva, kako je rečeno, zajednički nastup medijskih agencija (Kroz sopstveno udruženje),odnosno formiranje JIC-a (Joint Industry Committee).

02
Jun

Pitchevi u Srbiji

IAA 9. juna u Hotelu Crowne Plaza organizuje panel-diskusiju čija će tema biti pitchevi – njihovo organizovanje, dosadašnja praksa, izazovi, modeli, efikasnost, iskustva drugih zemalja. Budući da se radi o temi koja je važna za sve one koji se u Srbiji bave marketinškim komunikacijama i da je mnogo kolega – članova IAA, u više navrata pozivalo Asocijaciju da se pozabavi ovom temom, odlučili smo se za panel na kojem će učestvovati jedanaestoro predstavnika struke iz redova oglašivača, agencija i medija.Predviđeno je da događaj bude podeljen u dva dela/teme: kreativni i media pitchevi. Učesnici su: Aleksandar Poznanić (Jaffa), Anđelko Trpković (Leo Burnett), Marin Šimurina (Grey Worldwide), Olivera Perković (McCann), Tanja Petrović (Coca-Cola). Media pitchevi biće tema o kojoj će govoriti: Darko Lukić (Universal Media), Ivan Blaće (Nestle), Jovan Stojanović (Direct Media), Marija Karan (Prva TV), Marin Šimurina (Grey Worldwide). Milan Slavinski i Stefan Ivanović biće u ulozi moderatora. Za prisustvo na panelu potrebna je registracija.

Događaji

Panel Good Story

U okviru EXIT festivala u Sremskim Karlovcima (Fakultet za menadžment) 12. jula će se održati panel Good Story. Koncept panela „GOOD STORY“ je razvoj mladih i kreativne industrije posmatrano kroz prizmu promene u medijskoj industriji i uključenja mišljenja mladih o tome kakve medije očekuju i šta su spremni da prate. Kroz učešće panelista iz medija na mađarskom, rumunskom, rusinskom, slovačkom i albanskom jeziku koji uređuju izdanja za mlade, prilika je da se javnost upozna sa dešavanjima u ovom segmentu medijske produkcije. Aktivnim promotivnim učešćem na EXIT festivalu, mediji na jezicima manjina imaju po prvi put priliku da zajedničkim promovisanjem svojih proizvoda i produkcijskih kapaciteta omoguće domaćoj i međunarodnoj javnosti uvid u svoje potencijale i predstave svoje razvojne strategije. Organizator panela je Centar za razvoj manjinskih i lokalnih medija Minority & Local Media Development Center.

Weekend Media Festival

Sedmi Weekend Media Festival održavaće se od 18. do 21. septembra u Tvornici duhana Rovinj. Prema najavama organizatora, pored velikog broja predavanja i panela, učesnici će ove godine imati priliku da učestvuju i na radionicama sva tri dana održavanja festivala. Fokus je i dalje na medijima i komunikacijama, ali će se na dnevnom redu naći i nešto šire, poslovne i tehnološke teme. Nastavlja se i tradicija održavanja revije BalCannes na kojoj će biti prikazane najuspešnije kampanje iz šest zemalja regiona. Prijave radova za BalCannes su već počele. Više informacija dostupno je na www.balcannes.com

 

Cannes Predictions 2014

Being inspired is the only way to survive moto je ovogodšnjeg Cannes Lions festivala koji se održava od 15. do 21. juna. Agencija Leo Burnett, IAA Srbija i UEPS 17. juna u Svečanoj sali Beogradskog sajma organizuju Cannes Predictions 2014. Svi učesnici biće u prilici da pogledaju radove koje kreativni direktori Leo Burnett Worldwide smatraju najperspektivnijim. Takođe, učesnici će moći prognoziraju pobedničke radove, a najuspešniji će biti nagrađen. Predviđeno je da u okviru događaja bude organizovana panel-diskusija domaćih kreativaca.