Vodič za pitcheve

IAA je sredinom ove godine pitanje organizovanja i sprovođenja pičeva u Srbiji identifikovao kao jedno od najvažnijih pitanja kada je podizanje standarda u struci u pitanju. U cilju aktuelizovanja ove teme unutar Asocijacije, ali i struke uopšte, u junu je organizovan panel posvećen pičevima. Došlo se do zaključka da je ovdašnjoj industriji potreban dokument – skup preporuka o organizovanju i sprovođenju pičeva, po uzoru na razvijena tržišta. Radna grupa IAA je u leto 2014. započela rad na pisanju ovog dokumenta koristeći više raspoloživih izvora, kao što su: WFA/EACA Guidelines on Client-Agency Relations and Best Practice in the Pitch Process i Best Practice in The Pitch Process (IAA Ujedinjeni arapski emirati). Nakon usaglašavanja teksta unutar Upravnog odbora IAA, tekst dokumenta će se ove nedelje proslediti i članovima na razmatranje. Nakon toga Vodič će postati zvanični dokument IAA Srbija.

 

 

 

Vesti

08
Dec

Vodič za pitcheve

IAA je sredinom ove godine pitanje organizovanja i sprovođenja pičeva u Srbiji identifikovao kao jedno od najvažnijih pitanja kada je podizanje standarda u struci u pitanju. U cilju aktuelizovanja ove teme unutar Asocijacije, ali i struke uopšte, u junu je organizovan panel posvećen pičevima. Došlo se do zaključka da je ovdašnjoj industriji potreban dokument – skup preporuka o organizovanju i sprovođenju pičeva, po uzoru na razvijena tržišta. Radna grupa IAA je u leto 2014. započela rad na pisanju ovog dokumenta koristeći više raspoloživih izvora, kao što su: WFA/EACA Guidelines on Client-Agency Relations and Best Practice in the Pitch Process i Best Practice in The Pitch Process (IAA Ujedinjeni arapski emirati). Nakon usaglašavanja teksta unutar Upravnog odbora IAA, tekst dokumenta će se ove nedelje proslediti i članovima na razmatranje. Nakon toga Vodič će postati zvanični dokument IAA Srbija.

 

 

 

24
Nov

SEMPL: Reborn

U četvrtak, 27. novembra 2014. u GH Bernardin u Portorožu počeće dvodnevna konferencija medijskih trendova SEMPL, koja se ovog puta odvija pod sloganom »Preporođeni« (»Reborn«). O tome kako se u poslednjim godinama preporodila medijsko-komunikaciona branša govoriće dvadeset stranih i domaćih stručnjaka, a već dvanaesti put najboljim medijskim strategijama godine biće dodeljene nagrade Sempler. Svečanu dodelu nagrada obogatiće audiovizuelni spektakl grupe Loudspeaker Alliance i kreativnog dueta Kaja i Lea. Prema najavama organizatora, ovogodišnje SEMPL posetiće približno 800 učesnika. Iako među njima još uvek prevlađuju predstavnici medijskih i kreativnih agencija, oglašivači i mediji iz Slovenije, sve više raste i broj posetilaca iz Srbije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine te Makedonije, kojih je ukupno već skoro trećina.

Tokom dva dana, koliko traje, SEMPL će ugostiti dvadeset međunarodnih stručnjaka iz oblasti marketinga, medija, odnosa sa javnošću i tržišnog istraživanja. Konferencija počinje u četvrtak, 27. novembra, uvidom u medijske navike potrošača u jadranskom regionu, o kojima će govoriti Nataša Mohorč Kejžar, direktorka marketinško-istraživačke kuće Ipsos Slovenija. Slediće razgovor Marjana Novaka, odgovornog urednika časopisa Marketing magazin sa Branimirom Brkljačem, suosnivačem Studia Moderna Group, na temu efikasnosti televizije kao medija, povezanosti između digitalnog oglašavanja i klasične tv-prodaje ali i promena na području medija u regionu. Zatim će američki stručnjak za trendove Daniel Levin, otkriti učesnicima koji će trendovi i novosti najviše uticati na njihov rad u 2015. godini. Paul Coleman, direktor strateškog planiranja u medijskoj agenciji OMD EMEA iz Francuske, posvetiće se pitanju zašto je strateško planiranje od ključnog značenja za kompanije, a Xavier Dupre, izvršni direktor kompanije JCDecaux One World, međunarodne prodajne i marketinške jedinice grupe JCDecaux, koja je najveći ponuđač spoljnog oglašavanja na svetu, govoriće o novom dobu spoljnog oglašavanja kome put tabaju mobilne platforme. Na okruglom stolu, koji zatim sledi, kreativna i izvršna producentkinja hrvatske Nove TV Jelena Veljaća, suosnivač start-upa Edgartells Damjan Obal, scenarista, pisac i glumac Scott Alexander Young, romanospisateljica i scenaristkinja Jasmina Kallay i kreativni direktor u agenciji McCann Beograd Vladimir Čosić raspravljaće o umetnosti stvaranja i pričanja priča. O tome kakav je »zvuk radikalnog razmišljanja«, odnosno kako bi radio kao medij trebalo da postane radikalniji, govoriće Ralph van Dijk, osnivač i kreativni direktor u sigurno najviše puta nagrađivanoj radio agenciji Eardrum na svetu. Zatim će Jasmina Kallay i hrvatski stručnjak za medije Iva Biondić da se posvete video i internet igrama i načinima kako se njima poigrati i u marketingu i prodaji. Prvi konferencijski dan završiće se predavanjem američkog stručnjaka za odnosni marketing i odnose s javnošću Patricka Galvina o metodama marketinga od usta do usta. Koje su najbolje medijske strategije u jadranskom regionu, učesnici će saznati na večernjoj priredbi koju će da prati audiovizuelni doživljaj, pri čemu će za audio deo da se pobrine grupa Loudspeaker Alliance, a za vizuelni deo kreativni duet Kaja i Lea. Dešavanje se zatim seli u portoroški klub Paprika, gde će se za odličan provod i prijatnu atmosferu pobrinuti DJ A_Skitzo iz BiH. Uvodno predavanje u petak, 28. novembra, imaće Nenad Senić, urednik brojnih korporativnih medija, koji će da progovori o značenju dobre sadržajne strategije. Nakon njega Matthew Zorpas, autor modnog bloga TheGentlemanBlogger iz Velike Britanije, govoriće o saradnji između blogera i brendova, a sopstvenim medijima posvetiće se i Anna Nemeth, direktorka u medijskoj agenciji ZenithOptimedia iz Mađarske. Slede aktuelne teme u digitalnom oglašavanju – Paul Gill, vođa aukcionog zakupa u realnom vremenu u britanskoj kompaniji Bid.Media, objasniće šta je u stvari RTB (real-time bidding odnosno aukcioni internetski zakup u realnom vremenu), a Niall Horgan, vođa ključnih stranaka u Twitteru za region EMEA o tome kako na Twitteru doći do pravih ljudi u pravom trenutku. Konferencija će da se završi predavanjem Magdalene Malinove, potpredsednice za poslovni razvoj u kompaniji TVBeat iz Velike Britanije, o tome kako televizijska društva upoznaju svoje digitalne gledaoce koji tv-sadržaje prate na više ekrana istovremeno.

Dodatne informacije o predavačima i njihovim radovima možete pronaći na veb sajtu 16. Sempla na ovom linku.

 

28
Oct

Izložba Rat i plakat

Povodom obeležavanja sto godina od početka Prvog svetskog rata u Muzeju primenjene umetnosti u Beogradu, 6. novembra u 19 časova biće otvorena izložba Rat i plakat (1914-1918), autora Vladimira Čeha. Tema izložbe je plakat kao sredstvo masovne komunikacije, tako da će preko 600 plakata biti prikazani kao istorijski dokumenti, uzimajući obzir njihove komunikacijske efekte, a ne vrednujući njihov politički, nacionalni ili vojni sadržaj. Posetioci izložbe koja će trajati do 31. januara biće u prilici da vide plakate koji su svojevremeno distribuirani u  15 zemalja, odnosno na četiri kontinenta – Evrope, Amerike, Azije i Australije. Izložba je podeljena u tri segmenta: Plakat u svetu, Plakat u Srbiji i Srbija na plakatu. Struka ovom izložbom prvi put nastupa u Muzeju primenjene umetnosti i to povodom ovog velikog jubileja. Izložbu realizuju Institut za istoriju oglašavanja i Muzej primenjene umetnosti, Ministarstvo kulture Republike Srbije, a podršku pružaju asocijacije- IAA Srbija i UEPS. Ulaz je slobodan.

09
Oct

Održan IAA Europe Board Meeting

U Milanu je od 4. do 6. oktobra održan IAA Europe Board Meeting, redovni godišnji sastanak predsednika i izvršnih direktora nacionalnih ogranaka International Advertising Association. Sastanak je organizovan od strane italijanskog chaptera, uz koordinaciju evropske kancelarije, odnosno direktora IAA za Evropu-Pawela Kowalewskog. Pored poredstavnika evropskih IAA asocijacija sastancima je prisustvovao i predsednik IAA Global Faris Abou Hamad. Cilj okupljanja bilo je pravljenje preseka stanja kada je IAA Europe u pitanju, odnosno mogućnost pokretanja zajedničkih, regionalnih projekata. Sastanku su ispred IAA Srbija učestvovali Miloš Simić (predsednik) i Jelena Ivanović (izvršni direktor).

Događaji

16. SEMPL

Ovogodišnja SEMPL konferencija o medijskim trendovima, koja će se održati 27. i 28. novembra 2014. u Portorožu, u fokus će staviti trendove i budućnost medija i komunikacija, stvaranje i pričanje priča brendova, inovativna marketinška rešenja u digitalnim medijima i razmišljanje (oglašivača) izvan ustaljenih okvira. Ove godine konferencija se održava pod sloganom »Preporođeni« (»Reborn«), čime upućuje na velike promene medijsko-komunikacione grane u poslednjoj deceniji. Objavljen je program dvodnevnog stručnog događaja: 1. Trendovi i budućnost medija i komuniciranja (Daniel Levine, Nataša Mohoč Kejžar, Xavier Dupre, Branimir Brkljač, Marjan Novak). 2. Kreiranje i pričanje priča (Jelena Veljača, Damjan Obal, Scott Alexander Young, Jasmina Kallay, Nenad Senić, Anna Nemeth, Matthew Zorpas). 3. Inovativna marketinška rešenja u digitalnim medijima (Niall Horgan, Paul Gill, Paul Coleman). Razmišljanje (oglašivača) izvan ustaljenih okvira (Ralph van Dijk, Magdalena Malinova, Robert Farazin, Patrick Galvin).

Kompletan program konferencije je objavljen na web-strani http://www.sempl.si/si/program.

 

SEMPL u Beogradu

Organizatori SEMPL konferencije koja se 27. i 28. novembra održava u Portorožu organizuju konferenciju namenjenu ovdašnjim profesionalcima u oblasti medija i komunikacije. Događaj je zakazan za 15. oktobar u Mixer House-u od 16h. Svi učesnici biće u prilici da pogledaju nekoliko najuspešnijih medijskih kampanja iz regiona i na taj način upoznaju deo programa ovogodišnjeg SEMPL-a. Nakon zvaničnog dela u Mixeru će se održati i party. Ulaz je besplatan.

BDW 2014

Ovogodišnja internacionalna Belgrade Design Week konferencija, koja tradicionalno predstavlja najveće stručnjake i kreativce u oblastima kreativnih industrija, će se održavati pod temom ”BRAND NEW WORLD” od 9. do 11. oktobra u okviru festivalskog programa Belgrade Design Week-a. Poznati svetski stručnjaci u oblasti kreativnih industrija - brendinga, dizajna, arhitekture, oglašavanja, novih medija, filma – prezentovaće kako kreirati novu, inovativnu vrednost u današnjem svetu koji se svakodnevno menja. Na ovogodišnjoj konferenciji učesnici će imati priliku da slušaju predavanja koja će održati: Massimiliano Fuksas, Zuzanna Skalska, Michel Rojkind, Tom Strala Christian, Nicolas le Moigne, Idis Turato, Nicholai Wiig Hansen, Jonas Wagell I mnogi drugi. Više informacija možete videti na zvaničnoj web strani BDW http://www.belgradedesignweek.com/conference/ Za članove IAA Srbija obezbeđen je popust na cene kotizacija u visini od 10%. Prilikom prijave potrebno je posebno naznačiti da ste član Asocijacije.