IAA Srbija je 9. juna u Hotelu Crowne Plaza organizovala panel-diskusiju, čiji je cilj bilo otvaranje teme procedura organizovanja pitcheva u Srbiji. Događaj je realizovan kroz diskusiju u dva segmenta – kreativni i medijski pitchevi. Veliki broj panelista – predstavnika renomiranih kompanija, agencija i medija, više od 80 učesnika i konstruktivna diskusija najavljuju promene u sferi organizovanja pitcheva, pre svega imajući u vidu zajedničku ocenu diskutanata da je Vodič za pitcheve Srbiji definitivno potreban. Skup je otvorio Miloš Smić, predsednik IAA, rečima da je panel organizovan sa ciljem da se napravi prvi korak u podizanju standarda kada je organizovanje pitcheva u pitanju.

Učesnici panela o kreativnim pitchevima bili su: Aleksandar Poznanić (Jaffa), Anđelko Trpković (MMS Communications), Marin Šimurina (Grey Worldwide), Olivera Perković (McCann), Tanja Petrović (Coca-Cola). U ulozi moderatora bio je Milan Slavinski (Nadji.info). Panelisti su se složili da bi propisivanje standarda, u vidu Vodiča o pitchevima, ali i njegova primena, svakako predstavljali kvalitativni iskorak za čitavu struku. Oni su se složili po mnogim pitanjima, kao što su ograničenje broja agencija na pitchevima, uvođenje transparentnosti, “razumnog trajanja pitcha kao procesa”, naknade za izlazak na pitch, itd. Budući da ovakvi vodiči postoje u velikom broju država širom sveta, odnosno da se oslanjaju na jedinstveni Vodič EACA/WFA (European Association Communications Agencies I World Federation Advertisers), učesnici su se složili da sastavljanje jednog ovakvog dokumenta neće predstavljati problem za struku. IAA će tokom juna raditi na Predlogu vodiča za pitcheve, koji će se zatim naći pred članovima Asocijacije, odnosno širom stručnom javnošću.

            Medijski pitchevi bili su tema drugog panela na kojem su govorili: Darko Lukić (Universal Media), Ivan Blaće (Nestle), Jovan Stojanović (Direct Media), Marija Karan (Prva TV), Marin Šimurina (Grey Worldwide). Razgovor je moderirao Stefan Ivanović (Expo Plus Innovative Branding). Panelisti su se složili da je potrebno doći do minimum konsenzusa, jer su pravila igre svima potrebna. Ipak, put kojim bi se stiglo do uređenosti u ovoj oblasti podrazumeva, kako je rečeno, zajednički nastup medijskih agencija (Kroz sopstveno udruženje),odnosno formiranje JIC-a (Joint Industry Committee).