Zašto treba biti član?

IAA je nastarija tripartitna, marketinška asocijacija na globalnom nivou. Biti njen član, budući da članstvo nije otvoreno za sve i da podrazumeva ispunjenje određenih uslova, stvar je prestiža.

Radi se o Udruženju koje okuplja sve tri strane marketinške industrije – oglašivače, agencije, medije, kao i akademske članove, zbog čega predstavlja odličan poligon za rešavanje mnogih izazova struke.

Delujući kao grupa za pritisak, Udruženje je u poziciji da u značajnoj meri uređuje svoje poslovno okruženje, naročito kao partner Vlade, odnosno resornog ministarstva, ali i drugih udruženja i pojedinaca koji rade na unapređenju tržišta.

Svakako, aktivnost u domenu edukacije i informisanja članova jedna je od najvažnijih u International Advertising Association. Prisustvovanje različitim seminarima, treninzima i radionicama koje organizuje ogranak, kao i IAA Global, omogućavaju članovima da besplatno ili po znatno nižim cenama kotizacija unapređuju svoja znanja i veštine. Takođe, IAA Srbija se često nalazi u ulozi onoga ko pruža podršku određenim edukativnim događajima koje organizuju drugi subjekti, i na taj način obezbeđuje svom članstvu povlastice.

Informisanje članova je oblast kojoj ogranak, takođe, posvećuje mnogo pažnje i to na više nivoa. Članovi se informišu putem veb sajta, mesečnog newslettera i putem direktnog maila.

“Networking” je aktivnost bez koje se ne može zamisliti nijedna ozbiljna asocijacija. Pored radionica i predavanja, organizuju se i manje formalna okupljanja kao što su kokteli i događaji Sekcije Young Professionals.

Ko može biti član?

Da bi neko postao član svetske asocijacije koja okuplja preko 4000 renomiranih stručnjaka iz 76 zemalja, potrebno je da ispunjava nekoliko kriterijuma.

To su stručnost (Karijera u oblasti marketinških komunikacija duža od 5 godina), ugled među kolegama, kao i reputacija kompanije u kojoj radi, odnosno posvećenost razvoju marketinške struke i visoki etički standardi.

Statut poznaje više kategorija članstva: korporativno, individualno, pridruženo, počasno-doživotno.

U srpskom ogranku, kao odgovor na potrebe i mogućnosti industrije, primat ima individualno članstvo. Pored  gorenavedenih uslova potrebno je i sprovođenje određene procedure učlanjivanja koju propisuje Statut IAA Srbija:

  • Da poštuje Statut Udruženja i principe IAA Global
  • Da izvršava poverene zadatke, odnosno realizuje dogovore i odluke koje donese Skupština, Upravni ili Izvršni odbor i predsednik Udruženja
  • Da na primereni način promoviše ciljeve Udruženja
  • Da čuva svoj lični i profesionalni ugled i ugled Udruženja
  • Da prema svojim mogućnostima, profesionalno i materijalno, pomaže Udruženje
  • Da plaća redovno članarinu

Učlanjivanje

Statut srpskog ogranka IAA propisuje sledeću proceduru za prijem novih, individualnih članova. Procedura se odnosi na punopravne članove (ne i na doživotne članove, odnosno pridružene – Mlade profesionalce. Procedura za prijem u Sekciju propisana je Pravilnikom o radu Mladih profesionalaca iz 2011. godine).

Član ogranka može postati pojedinac sa ne manje od 5 godina rada u struci uz preporuku dva člana koja se podnosi u pismenoj formi, uz preporuke, Upravnom odboru, odnosno izvršnom direktoru asocijacije na adresu: jelena.ivanovic@iaa.rs

Upravni odbor se izjašnjava o podnetoj kandidaturi na prvom sledećem sastanku. Odluka se donosi konsenzusom.

Ukoliko je kandidatura odobrena od strane UO, podnosiocu se upućuje zvaničan poziv za učlanjenje, kao i pristupnica u elektronskoj formi. Nakon što je popuni, o pristupanju novog člana obaveštava se centrala IAA u Njujorku, koja njegove podatke unosi u jedinstveni spisak članova.